Vuitena edició del concurs de Cristal·lització a l’Escola

Les i els alumnes de química de 1r de batxillerat han estat seleccionats per participar en la vuitena edició del concurs de Cristal·lització a l’Escola, organitzat per les universitats de Barcelona (UB), Autònoma de Barcelona (UAB) i Rovira i Virgili (URV).

L’objectiu d’aquest concurs és que l’alumnat aprengui a obtenir cristalls al laboratori i, a poder ser, un de ben gran amb les cares perfectes i transparents, un repte gens fàcil! A part, hauran de dissenyar un pòster científic, molt utilitzat avui en dia a qualsevol congrés sobre ciència, i un vídeo explicatiu de tot el procés sense deixar mai de banda l’originalitat.

L’alumnat ja ha començat a preparar el concurs: en grups de tres, estan decidint quina maqueta cristal·lina voldrien portar al concurs, com volen estructurar el seu vídeo i quin disseny prefereixen que tingui el pòster científic que utilitzaran per explicar al jurat tot allò que han après. Escollirem una idea per a la maqueta, un vídeo i un pòster. A més, haurem de seleccionar els 3 alumnes que representaran l’institut i que seran avaluats pel jurat. Al gener ens arribarà el material i fins aproximadament l’abril alternarem les classes de química amb la preparació del concurs.

La segona quinzena de maig (encara no se sap el dia exacte) serà la gran final que seguirà el format d’un congrés científic i on hi participaran 50 centres de tota Catalunya: els tres representants de cada centre presentaran i defensaran la seva maqueta, amb l’ajuda del seu pòster, davant del jurat i només els millors seran premiats. Hi haurà un primer i segon premi per al millor cristall únic, primer i segon premi per al millor pòster i presentació oral, primer i segon premi al millor vídeo i, per últim, estarà el premi de votació popular.

Bon repte! Us anirem informant de l’evolució!

Més fotos