Programa Joves i Ciència

A principis de febrer, el departament de Ciències Experimentals va reunir uns quants alumnes de 4t que han demostrat una gran passió per aprendre ciències al llarg de tota la secundària. L’objectiu era escollir els/les 3 estudiants més motivats/des per presentar-los a l’11a edició del programa “Joves i ciència”, organitzat per La Fundació Catalunya La Pedrera.

Aquest programa té una duració de 3 estius, des de 4t d’ESO fins a l’estiu de segon de batxillerat i només els alumnes amb més ganes poden tenir alguna possibilitat de formar-hi part. És per això que, després de valorar atentament totes les candidatures, les tres alumnes escollides per representar el nostre institut van ser la TingTing Yang (4t C), la Marta Angulo (4t C) i la Marina Gallo (4t D).

El procés de selecció, per part de La Fundació Catalunya La Pedrera, ha estat llarg. Les estudiants van haver d’escriure 5 cartes de motivació, una d’elles en anglès, a part d’haver de completar una mena de test amb preguntes ben difícils sobre ciència. A més, els seus tutors i la seva professora de física i química també van haver d’escriure una carta valorant les estudiants. La setmana passada ens van arribar els resultats. Malauradament, la competència no ha estat gens fàcil i competir amb més de 700 estudiants presentats al programa ha estat realment complicat. Per això mateix, i tot i haver estat felicitades per part de l’organització, la Marina Gallo i la TingTing Yang han estat eliminades del procés de selecció. Afortunadament, la Marta Angulo ha estat preseleccionada dintre del grup “Fotosíntesi artificial: llum i aigua com a fonts d’energia” i aquesta setmana serà entrevistada, en anglès i via Skype, perquè acabin de valorar la seva candidatura.

Des del departament de Ciències Experimentals volem felicitar la TingTing, la Marina i la Marta per tota la motivació i professionalitat que han demostrat en tot moment. Han estat unes representats de l’institut immillorables. A part, volem desitjar moltíssima sort a la Marta en aquesta última fase, esperem que els seus esforços durant tot el procés i, sobretot, aquesta setmana, siguin recompensats com es mereix. Per últim, agrair també l’ajuda i implicació dels tutors (Núria Domingo i Toni Lamarca), de les professores d’anglès (Lia Ayala i Maria Pilar Espadaler) i dels professors de tecnologia (Joanna Gil i Miquel Llaràs).