EL MUR DE LES DONES

Proposta d’activitat per celebrar el 8 de març de 2016 a l’Institut Front Marítim

EL MUR DE LES DONES

Un any més al nostre institut volem celebrar el dia 8 de març, data històrica i significativa i una bona excusa per parlar de discriminació i de la violència que les dones pateixen al món.

Aquest any proposem celebrar el 8 de març amb el lema El mur de les dones.

Hem escollit aquest lema perquè el considerem suggeridor i creiem que pot ajudar a pensar i a reflexionar al nostre alumnat sobre la injusta desigualtat que pateixen moltes dones pel fet de ser dones .

El mur com a metàfora de separació, de silenci o d’enclaustrament. També com a mur de lamentacions o de dolor, de presó o de aïllament, de privacitat o de vergonya… o en positiu, el mur en construcció, de sorgiment, d’amor, de diferència , de protecció, etc.

Per fer aquest treball, que seria una espècie performance, posarem un plafó de fusta al vestíbul de l’institut, que servirà de suport per enganxar, dibuixar o plasmar qualsevol manifestació relacionada amb les dones.

Les aportacions es poden fer de manera individual des del professorat o des de  l’alumnat,  ja sigui en  petit grup o en grups classe.

Exemples:

• Buscar, per ser penjats,  imatges, escrits, poemes, articles, ja siguin de denúncia o de

lluita.

• Relacionar de manera metafòrica el mur i les dones, buscant elements o símbols bidimensionals o tridimensionals.

-Buscar elements per construir-reconstruir aquest mur, per exemple: caixes de sabates o altres elements.

Com sempre, per recollir el material, comptem amb la col·laboració dels nostres estimats conserges de l’institut en Josep i en Roger.

El mur  començarà a construir-se a partir del material recollit la propera setmana. Un grup d’alumnat de 4t d’ESO s’encarregarà de preparar l’exposició. Així que, quan abans tinguem el material, abans començarem!