Certamen de lectura en veu alta

Certamen de lectura en veu alta organitzat pel Departament d’Ensenyament i la Fundació Enciclopèdia Catalana.

La dinàmica i la planificació del Certamen pretenen engrescar l’alumnat a practicar l’exercici de destresa lectora en veu alta. Pretén arribar al gust per la lectura a partir d’escoltar textos ben llegits de viva veu. És també – no ho oblidem – un recurs de suport en l’aprenentatge de llegir, que és com dir en l’aprenentatge escolar i en el creixement personal.

Aquest projecte, per tant, participa en l’objectiu estratègic de millora de l’èxit escolar de tot l’alumnat.

Cada centre escolar pot participar en el Certamen amb un alumne per categoria en les categories individuals (1r cicle ESO) i un grup de tres alumnes per a la Tropa de Corsaris (2n cicle d’ESO).

Hi participen joves de tot Catalunya. Els nostres alumnes llegeixen en veu alta a les classes durant tot el curs. I el cert és que, en el Certamen, hi fan un paper brillant. Fixeu-vos-hi! És un goig escoltar-los!

2011 -2012

Martí ALÓS (1r ESO) – finalista, en la final de Catalunya

– Guillem BALAGUÉ, Janis SEGURA, Naiara ZABAL i Laura   BALAGUÉ  (3r ESO) –semifinalistes-

2012 – 2013